Intro
Når du gjennomfører et kjøp hos Ayla Interior, aksepterer du våre kjøpsbetingelser. Alle bestillinger på aylainterior.no er bindende. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang du gjennomfører et kjøp.
1. Generelle vilkår
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
2. Produkter
Fordi Aylas produkter er håndlagde, kan de ha et uperfekt utseende, og forskjeller i størrelse, struktur og farge kan forekomme. Produktbilder kan av samme grunn avvike fra utseendet på varen du mottar. Dette er ikke grunnlag for reklamasjon.
Farger kan vises forskjellig på ulike skjermer og i ulike lysforhold, vi kan dermed ikke garantere at fargen på produktet du mottar vil være lik som fargen du ser på skjermen.
3. Priser og betaling
Alle priser er oppgitt i NOK og er inkl.mva. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme ved bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet (eventuell fraktkostnad og eventuelle gebyr i forbindelse med betalingsmetode).
Vi tar forbehold om endringer i prisene, prisfeil, samt feil i lagerbeholdning. Dersom en vare du har bestilt er utsolgt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt blir bestillingen kansellert hvis ingen av varene kan leveres.
Merk at tilbud gjeler så langt lageret rekker og innenfor den tidsramme som det informeres om i vår markedsføring. Rabattkoder kan kun brukes på ordinære varer, og er ikke gyldige for salgsvarer. Det er kun mulig å bruke én rabattkode per bestilling.
Våre betalingsalternativer er med VISA, Kredittkort, VIPPS med bankID og betalingstjenester via vår samarbeidspartner NETS. Betalingen blir trukket når bestillingen er bekreftet. Du har også mulighet til å betale direkte i vårt showroom på adressen Hansteens gate 5, 0254 Oslo.
3. Levering
Vi leverer til adresser i Norge (bortsett fra Svalbard), Sverige og Danmark.
Vi tilbyr levering innen 3-7 virkedager etter at bestillingen er behandlet. Fraktkostnader vil variere basert på leveringssted og ordrebeløp. Leveringstiden kan variere avhengig av produktets tilgjengelighet og fraktmetode. Pakkene sendes med Posten/Bring og kan spores med sporingskoden du mottar på e-post.
Hente selv – pick-up fra vårt lager
Det er gratis å hente pakker selv på vårt showroom (Hansteens gate 5, 0254 Oslo). Bestillinger som er registrert før kl. 08.00 på hverdager kan normalt hentes etter kl. 13.00 neste dag*, du vil få en hentemelding så snart pakken din er klar. Pakker må hentes mellom kl. 11.00 og 18.00 (man- fredag) og innen 14 dager fra du mottar hentemeldingen. Pakker som ikke hentes innen fristen vil bli annullert uten forvarsel. (*Vi tar forbehold om forsinkelser pga. uforutsette hendelser ifbm. lagerbeholdning, bemanning el.)
4. Uavhentede pakker/ kansellering
Alle bestillinger på aylainterior.no er bindende. Hvis du ikke henter pakken du har mottatt og den kommer i retur til oss, vil du bli belastet med et gebyr på 300,- for å dekke våre administrasjonskostnader. Dette gjelder også for «hent selv». Eventuelt restbeløp blir kreditert via den betalingsløsningen du valgte ved bestilling. Vi kan ikke ta ansvar for ikke mottatte hentemeldinger pga. feil i telefonnummer eller mailadresse i ordren, eller utsendte hentemeldinger som ikke har blitt lest av andre grunner.
Vi ønsker at du skal motta pakken din så raskt som mulig, bestillinger pakkes derfor fortløpende på lageret vårt, og det er dermed ikke mulig å kansellere eller endre en registrert bestilling.
5. Angrerett
I henhold til angrerettloven har du som forbruker rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra du mottar varen. Returfrakt dekkes av kunden.
For å benytte angreretten må du kontakte oss skriftlig på e-post contact@aylainterior.no og returnere varen i original stand og emballasje.
Vi kan ikke ta ansvar for egenemballerte pakker som forsvinner eller blir ødelagt på vei til oss. I ferier og travle perioder kan vi ha begrenset kapasitet til å hente ut pakker som er sendt til et utleveringssted – vi vil gjøre vårt beste for å hente pakken innen hentefristen, men vi kan ikke garantere at vi rekker det.
Egenemballerte pakker må inneholde tydelig informasjon om ordrenummer og hvem pakken er fra, og hvilke produkter som er returnert, ellers vil vi ikke kunne refundere penger. Pakker som sendes mot postoppkrav vil ikke bli hentet ut.
Det er kun mulig å levere returer direkte til lageret vårt dersom du valgte fraktmetoden «Hent selv» ved bestilling. Vi kan ikke ta ansvar for returpakker som blir skadet eller mistet på vei til oss.
Så snart vi har mottatt og behandlet returen din, vil beløpet for den/de returnerte varen(e), minus kostnaden for returservice, tilbakebetales via den betalingsløsningen du valgte ved bestilling. Merk at det kan ta opptil 14 dager fra vi refunderer beløpet til pengene er tilbake på din konto.
6. Retur og reklamasjon
Du er selv ansvarlig for å kontrollere varen(e) du har bestilt idet du mottar pakken. Hvis du har mottatt feil vare, eller en vare med skader eller mangler, ber vi deg kontakte oss på e-post contact@aylainterior.no med ditt ordrenummer, samt beskrivelse og bilde(r) av varen og varens feil. Ta kontakt med oss så raskt som mulig (innen 5 dager), og vi vil håndtere saken etter forbrukerkjøpsloven. Ved godkjent reklamasjon dekker vi returfrakt og sender en ny vare, eller gir pengene tilbake. Pakker som returneres mot postoppkrav vil ikke bli hentet ut.
7. Personvern
AYLA Interior behandler dine personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Informasjonen du oppgir til oss vil kun bli brukt til å gjennomføre kjøp og levering. Vi deler ikke dine opplysninger med tredjeparter uten ditt samtykke, med mindre det er nødvendig for å gjennomføre bestillingen. Dine personopplysninger vil aldri bli solgt til en tredjepart. Alle kundedata oppbevares ifølge norsk lov.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via contact@aylainterior.no
8. Opplysninger gitt i nettbutikken
Ayla Interior prøver å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at bilde-/skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
9. Kontaktinformasjon
For spørsmål angående kjøps- og leveringsbetingelser, kontakt oss på:
E-post: contact@aylainterior.no
Telefon: 90730085